خبری خبری .

خبری

آموزش پارک دامنه در دایرکت ادمین

هنگامی که هاست مورد نظر خود را خریداری کردید امکان را خواهید داشت تا در کنار دامنه اصلی خود، دامنه هایی با پسوندهای دیگر را نیز داشته باشید. در پنل کاربری هاست خود می توانید از این قابلیت استفاده کرده و اقدام به معرفی دامنه های دیگر کنید.

 

پارک دامنه چیست و چه کاربردی دارد

پارک دامنه به معنای داشتن دامنه هایی دیگر با پسوند هایی متفاوت در کنار دامنه اصلی شماست. تمامی این دامنه ها یک محتوای واحد را نمایش می دهند. هنگامی که زمان و وقت کافی برای راه اندازی یک وبسایت جدید را نداشته باشید، بهترین گزینه استفاده از پارک دامنه است. درواقع هنگامی که آن اسامی جدید نیز سرچ شوند محتوای اصلی وبسایت شما و محتوای دامنه اصلی به نمایش گذاشته خواهد شد. منظور از پارک دامنه، استفاده از نام دامنه با پسوند های متفاوتی نظیر .net، .org و .com و ... است.

https://www.salameno.com/news/55335665/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%88-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

توجه داشته باشید که پارک دامنه کاملا با ریدایرکت متفاوت است. در پارک دامنه، با دامنه ای با پسوند متفاوت، محتویات اصلی وبسایت به نمایش گذاشته می شود، بدون تغییر url، اما در ریدایرکت url وبسایت شما تغییر خواهد کرد.

 

 

نحوه پارک دامین در دایرکت ادمین

برای ایجاد پارک دامین در دایرکت ادمین در  ابتدا باید وارد کنترل پنل دایرکت ادمین خود شوید. برای استفاده از این قابلیت در هاست لینوکس دایرکت ادمین در ابتدا باید در قسمت Advanced features  بر روی گزینه Domain pointers  کلیک نمایید. در این قسمت باید بر روی گزینه Add New Domain pointer کلیک کرده و دامنه جدید خود را بر روی هاست اضافه یا پارک کنید. در کادر رو به روی Source Domain  نام دامنه مورد نظر خود را نوشته و سپس گزینه Add  را کلیک کنید.

 

جمع بندی

هنگامی که بودجه کافی و یا زمان کافی برای راه اندازی یک وبسایت جدید را نداریم می توانیم از قابلیتی به نام پارک دامنه استفاده کنیم. پارک دامنه این امکان را به ما می دهد تا محتوای اصلی وبسایت خود را در دامنه هایی دیگر در کنار دامنه اصلی خود به نمایش بگذاریم.

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۳:۱۸ توسط:آونگ مگ موضوع: نظرات (0)