خبري خبري .

خبري

پارافين درماني خانگي بدون تجهيزات

آموزش پارافين تراپي آموزش پارافين تراپي
امروزه همه به دنبال درمان هاي زيبايي ساده، ايمن و در عين حال موثر هستند. روش هايي كه به راحتي و بدون نياز به تجهيزات پيچيده در منزل انجام مي شوند و علاوه بر آن مشكلات پيچيده اي ايجاد نمي كنند.
پارافين تراپي يكي از روش هايي است كه مي توان آن را در خانه و بدون هيچ وسيله اي انجام داد. من فاطمه حبشي هستم و در اين مقاله شما را با پارافين تراپي و نحوه انجام آن در منزل آشنا مي كنم.
سرفصل هاي اصلي اين صفحه
پارافين چيست؟
پارافين ماده اي بي رنگ، سفت و سفيد است كه از هيدروكربن هاي اشباع ساخته شده است. پارافين درماني يا پارافين تراپي در مراكز ماساژ، اسپا و سالن هاي مراقبت از پوست براي درمان پوسته پوسته شدن دست و پا و ... استفاده مي شود.
پارافين تراپي طرفداران زيادي دارد زيرا اين ماده بي بو، بي رنگ و بي مزه است بنابراين براي هركسي بي ضرر است. علاوه بر اثرات مفيدي كه بر روي پوست دارد، براي تسكين درد مفاصل و عضلات نيز مفيد است.
فوايد پارافين درماني
پارافين داراي خواص بهداشتي و آرايشي بسياري است.
پارافين درماني اغلب براي بهبود وضعيت پوست دست و پا استفاده مي شود. پارافين يك مرطوب كننده طبيعي است و به نرمي و لطافت پوست كمك مي كند. استفاده از آن بر روي پوست باعث ايجاد رطوبت مي شود و پس از پارافين درماني، رطوبت ايجاد شده روي پوست حفظ مي شود. همچنين نقش مهمي در بازكردن منافذ پوست دارد و سلول هاي مرده را از بين مي برد و پوست را شاداب و نرم مي كند.
پارافين درماني مزاياي زيادي دارد. اين مزايا شامل موارد زير است:
آرتريت روماتوئيد كوراپا
فيبروميالژيا
ساير مشكلات حركتي مفاصل
همچنين بخوانيد: چگونه از وازلين براي از بين بردن موهاي زائد بدن استفاده كنيم؟
اگر بخواهم به سادگي نحوه عملكرد اين تكنيك را توضيح دهم، مي گويم كه پارافين درماني به عنوان يك درمان حرارتي عمل مي كند و گردش خون را افزايش مي دهد، عضلات را شل مي كند و سفتي مفاصل را كاهش مي دهد. همچنين اسپاسم يا اسپاسم عضلاني و التهاب ناشي از رگ به رگ شدن يا كشيدگي مفاصل را درمان مي كند.
مراحل پارافين تراپي در منزل
بسياري از سالن ها و اسپاها از پارافين تراپي به عنوان بخشي از فرآيند پديكور و مانيكور استفاده مي كنند و برخي نيز پارافين تراپي را به عنوان يك خدمات جداگانه به مشتريان خود ارائه مي دهند.
قيمت اين سرويس در هر مركز متفاوت است. خوشبختانه به جاي مراجعه به سالن ها و مراكز مختلف، مي توانيد بدون هيچ وسيله اي پارافين تراپي را در منزل انجام دهيد.
لوازم مورد نياز پارافين درماني در منزل
حدود 2 كيلوگرم پارافين؛ دو ظرف داخلي براي ذوب پارافين؛ اندازه گرفتن؛ روغن ; ظرف پلاستيكي پيش گريس؛ دماسنج؛ روغن زيتون؛ كيسه پلاستيكي؛ دسته يا دستمال لباس؛ تايمر؛ دستمال كاغذي؛ مرطوب كننده پوست
مراحل پارافين درماني
مرحله 1: پارافين را ذوب كنيد
2 كيلوگرم پارافين داخل قابلمه بريزيد و قابلمه را در قابلمه بزرگتري قرار دهيد. كف ظرف بزرگي آب بريزيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد و 1 پيمانه روغن به موم اضافه كنيد و وقتي موم كاملا آب شد ظرف را از روي حرارت برداريد و موم را با احتياط داخل ظرف روغني بريزيد. صبر كنيد تا يك لايه موم تشكيل شود. . حالا دماي شمع را اندازه بگيريد. وقتي دما به حدود 50 درجه سانتيگراد رسيد همه چيز آماده است
همچنين بخوانيد: بهترين پوست صورت كلاژن كدام است؟ (آيا مهم است؟)
مرحله دوم: از نفت سفيد استفاده كنيد
اكنون كه پارافين آماده استفاده است:
چند قطره روغن زيتون را روي قسمت مورد نظر پوستتان بريزيد. تمام دست يا پاي خود را به پارافين آغشته كنيد و چند ثانيه صبر كنيد تا لايه پارافين روي بدن شما بنشيند. اجازه دهيد پارافين خشك شود. پس از خشك شدن لايه پارافيني، دست يا پا را براي مدت طولاني تري در پارافين فرو كنيد. اين كار را آنقدر تكرار كنيد تا حداقل 10 لايه پارافين روي قسمت مورد نظر بدن شما تشكيل شود.
بعد از اينكه 10 لايه پارافين روي پوست تشكيل شد، يك كيسه پلاستيكي بزرگ روي آن قرار دهيد. سپس آن را به مدت 15 تا 20 دقيقه در يك حوله يا دستكش بپيچيد.
مرحله سوم: حذف پارافين
بعد از 15 تا 20 دقيقه پارافين را با يك پارچه نرم از روي پوست خود جدا كنيد. سپس به پوست خود مرطوب كننده بزنيد. پس از اتمام پارافين تراپي، مي توانيد باقي مانده پارافين را با پلاستيك بپوشانيد و براي دفعه بعد آن را كنار بگذاريد.
البته فراموش نكنيد كه آن را كاملاً تميز بسته بندي كنيد تا آلودگي پوست به حداقل برسد.
همانطور كه قبلا ذكر شد، پارافين درماني را مي توان در خانه يا در سالن هاي زيبايي خصوصي انجام داد. علاوه بر فوايد پارافين براي مراقبت از پوست، استفاده از آن را در درمان مشكلاتي مانند فيبروميالژيا و آرتريت فراموش نكنيد.
پارافين تراپي براي نرم و مرطوب كردن پوست در بسياري از نواحي بدن مانند: صورت، دست ها، پاها، بدن و ... در مراكز اسپا و سالن هاي زيبايي و ... استفاده مي شود.
معايب پارافين درماني چيست؟
به ياد داشته باشيد كه خوردن يا بوييدن شمع هاي پارافيني مي تواند در برخي افراد مشكلاتي مانند استفراغ، حالت تهوع، سردرد ايجاد كند. روش پارافين درماني نيز اگر در نواحي وسيعي از پوست انجام شود به ندرت مي تواند منجر به سرطان ريه شود. با اين حال، به نظر نمي رسد استفاده واقعي از پارافين عوارض جانبي جدي داشته باشد.
همچنين بخوانيد : درمان پوست اسيدي و فوايد شگفت انگيز در درمان اسكار و آكنه
قبل از اعمال پارافين روي پوست، دماي آن به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. در واقع پوست بدن در تماس با آن نه مي سوزد و نه تاول مي زند. اما اگر پوست بسيار حساسي داريد، گرماي پارافين مي تواند پوست شما را تحريك كرده و باعث ايجاد جوش هاي قرمز شود. اين برجستگي‌هاي قرمز رنگ عمدتاً در قسمت‌هاي روشن‌تر پوست مانند گردن، پشت يا صورت ظاهر مي‌شوند.
تحريك پوست پارافين با خارش و ناراحتي پوست همراه است. اگر پوست حساسي داريد يا زخم‌هاي پوستي داريد، از پارافين استفاده نكنيد زيرا فرآورده‌هاي نفتي است و مي‌تواند باعث التهاب و ناراحتي در پوست شما شود.
پارافين درماني براي افراد مبتلا به فشار خون بالا يا واريس و ديابت توصيه نمي شود. به دليل اين بيماري ها، گردش خون بدن مختل مي شود و پارافين درماني به دليل تغيير در خون رساني به اندام ها مي تواند باعث بي حسي موقت يا دائمي شود.
علاوه بر اين، افراد مبتلا به بيماري هاي پوستي مانند پسوريازيس، سرطان پوست، سوختگي هاي عميق پوست، بيماري هاي پوستي و ساير عوارض و مشكلات پوستي در گذشته يا علائم جزئي مانند ' و ضايعات يا زخم هاي مشكوك در سطح پوست را تجربه كرده اند. بدن لازم است قبل از استفاده از تكنيك پارافين درماني با پزشك مشورت كنيد تا از عوارض اين روش درماني جلوگيري كنيد.
در نهايت، اگر در خانه پارافين درماني انجام مي دهيد، مراقب باشيد كه پارافين بيش از حد گرم نشود، زيرا ممكن است باعث آتش سوزي شود. در واقع همانطور كه در بالا گفتيم دماي پارافين نبايد بيشتر از 50 درجه سانتيگراد باشد.

پارافين درماني خانگي بدون تجهيزات


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۵۳ توسط:آونگ مگ موضوع: نظرات (0)