خبري خبري .

خبري

مزيت هاي استفاده از كنترلر هانتر

علاوه بر اين موارد، به وسيله سيستم آبياري قطرهاي هوشمند ميتوانيد مقدار آب لازم براي هر گياه را در روزهاي آبياري مشخص كنيد تا طبق تنظيمات آبياري انجام شود. در كل آبياري گلخانه به نوع محصول،شرايط اقليمي و آب و هوايي، زمان كشت،نوع سيستم تهويه،گرمايش گلخانه و بستر كشت گياه در گلخانه بستگي دارد.روش آبياري تاثير زيادي بر كيفيت محصول دارد. فرد پرورش دهنده با توجه به سيستم آبياري كه دارد ميتواند محصولات پرورشي خود را انتخاب كند و ميزان توليد آنها را افزايش دهد. بنابراين پرورش دهندگان با استفاده از سيستم هاي گلخانه اي به اين فكر افتادند كه محصولات مورد نظر را براي همه فصل ها توليد كنند. اوربيت يك كارخانه امريكايي است كه از نام هاي آشنا و معتبر در جهان است كه به كيفيت در توليدات و تنوع در محصولات مشهور است. عمليات هواگيري را ميتوانيد به وسيله پيچي كه در قسمت بالاي پمپ است انجام دهيد به اين صورت كه پيچ رو باز ميكنيد و يك قيف در آن قرار داده سپس با ظرف آبي درون آن را آب مي ريزيد البته براي پمپ هايي كه در مسير شبكه لوله كشي آب و فاضلاب ساختمان هستند نيازي به هواگيري نيست فقط بايد جريان آب به داخل پمپ را برقرار كنيد و سپس پمپ را روشن كنيد.

در اين روش آب، كودهاي شيميائي و ساير مواد مورد نياز گياه بهصورت محلول توسط قطرهچكانهاي نصب شده روي لولههاي جانبي در اختيار گياه قرار ميگيرد.با دقت در طراحي و اجراء اين سيستم ميتوان دقيقاً مقدار آب مورد نياز گياه را در اختيار آن قرار داده و راندمان كاربرد آب را به بيش از ۹۰ درصد افزايش داد و نظر به اينكه قطرهچكانها در كنار بوته يا ساقه گياه قرار ميگيرند، امكان رشد و توسعه علفهاي هرز از بين ميرود. همانطور كه گفته شد پمپ هاي كارواش خانگي جهت استفاده مداوم ، توصيه نمي گردند و اگر قرار به استفاده از كارواش در طول هفته به دفعات و يا با فشاري بالا تر نياز باشد بايد از پمپ كارواش صنعتي استفاده كرد. طول مدت زمان آبياري در مدل هاي مختلف تايمر هاي آبياري متفاوت است مثلا در تايمر آبياري اوربيت اين بازه مي تواند تا 120 دقيقه در بعضي مدل ها تا 240 دقيقه باشد.

در طول روزهاي طولاني و آفتابي اواخر بهار ، آبياري مي تواند تقريباً در هر زمان از روز انجام شود زيرا شاخ و برگ و محيط رشد به سرعت خشك مي شوند. 2. متصل به شير آب: اين تايمر آبياري به شير آب وصل ميشود و ميتواند متناسب با آب مورد نياز مقدار فشار آب را كم و زياد كند. برنامه هاي مدرن و مدرن اين دستگاه شامل اتوماتيك و برنامه ريزي براي تأمين آب ديوارهاي سبز ، باغ هاي بام و تراريوم ها است.آبياري باغ هاي منازل ، آبياري باغ و همچنين آبياري گل و گياهان در فضاهايي مانند تراس ، بالكن و پاسيو نيز از كاربردهاي رايج در استفاده از فناوري آبياري هوشمند و به ويژه استفاده از تايمرهاي آبياري است. سيستم آبياري كاملاً خودكار با استفاده از اين تايمر با كنترل و برنامه ريزي شده صورت مي گيرد. قابليت كنترل پمپ باعث ميشود كه در مصرف جريان تا حد زيادي صرفه جويي شود.

علاوه بر اين داشتن صفحه نمايش باعث سهولت در تنظيم تايمر آبياري مي شود. در موارد بسياري ديده شده است كه كاهش آبياري در اثر موارد مختلف از جمله فراموش كردن افراد باعث خشك شدن و عملكرد پايين گياه شده است و لذا اين امر موجب كاهش بازدهي در واحد سطح خواهد شد. ۲- مي توانند آب را به قطره هاي ريز تبديل كنند تا حدي كه در محيط خيسي ديده نشود. البته از ميان پارامترهائي كه براي طراحي اين سيستم مورد نياز است، دقت در مورد كيفيت آب آبياري از اهميت ويژهاي برخوردار ميباشد، چرا كه با توجه به پاشش مستقيم آب به سطح سبزينه گياه، در صورت بالا بودن EC با ساير عناصر محلول در آب، احتمال سوختگي و مسموميت گياه وجود خواهد داشت. از سيستم هاي آبياري خودكار خواسته مي شود تا پارك ها و چمن ها سبزتر و از زيبايي بيشتري برخوردار شود و همچنين براي انجام عمليات آبياري مورد نياز در هنگام رشد گياهان بدون پرسنل رشد بي رويه اي را به ارمغان مي آورد. به اين ترتيب شما ميتوانيد براي خريد سيستم آبياري قطره اي هوشمند، بهترين و باكيفيتترين سيستم را انتخاب كرده و مجموعهاي كامل از تجهيزات آبياري مورد نيازتان را تهيه كنيد.

مزيت هاي استفاده از كنترلر هانتر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۸:۰۲ توسط:آونگ مگ موضوع: نظرات (0)