خبری خبری .

خبری

پارافین درمانی خانگی بدون تجهیزات

آموزش پارافین تراپی آموزش پارافین تراپی
امروزه همه به دنبال درمان های زیبایی ساده، ایمن و در عین حال موثر هستند. روش هایی که به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات پیچیده در منزل انجام می شوند و علاوه بر آن مشکلات پیچیده ای ایجاد نمی کنند.
پارافین تراپی یکی از روش هایی است که می توان آن را در خانه و بدون هیچ وسیله ای انجام داد. من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله شما را با پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل آشنا می کنم.
سرفصل های اصلی این صفحه
پارافین چیست؟
پارافین ماده ای بی رنگ، سفت و سفید است که از هیدروکربن های اشباع ساخته شده است. پارافین درمانی یا پارافین تراپی در مراکز ماساژ، اسپا و سالن های مراقبت از پوست برای درمان پوسته پوسته شدن دست و پا و ... استفاده می شود.
پارافین تراپی طرفداران زیادی دارد زیرا این ماده بی بو، بی رنگ و بی مزه است بنابراین برای هرکسی بی ضرر است. علاوه بر اثرات مفیدی که بر روی پوست دارد، برای تسکین درد مفاصل و عضلات نیز مفید است.
فواید پارافین درمانی
پارافین دارای خواص بهداشتی و آرایشی بسیاری است.
پارافین درمانی اغلب برای بهبود وضعیت پوست دست و پا استفاده می شود. پارافین یک مرطوب کننده طبیعی است و به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. استفاده از آن بر روی پوست باعث ایجاد رطوبت می شود و پس از پارافین درمانی، رطوبت ایجاد شده روی پوست حفظ می شود. همچنین نقش مهمی در بازکردن منافذ پوست دارد و سلول های مرده را از بین می برد و پوست را شاداب و نرم می کند.
پارافین درمانی مزایای زیادی دارد. این مزایا شامل موارد زیر است:
آرتریت روماتوئید کوراپا
فیبرومیالژیا
سایر مشکلات حرکتی مفاصل
همچنین بخوانید: چگونه از وازلین برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کنیم؟
اگر بخواهم به سادگی نحوه عملکرد این تکنیک را توضیح دهم، می گویم که پارافین درمانی به عنوان یک درمان حرارتی عمل می کند و گردش خون را افزایش می دهد، عضلات را شل می کند و سفتی مفاصل را کاهش می دهد. همچنین اسپاسم یا اسپاسم عضلانی و التهاب ناشی از رگ به رگ شدن یا کشیدگی مفاصل را درمان می کند.
مراحل پارافین تراپی در منزل
بسیاری از سالن ها و اسپاها از پارافین تراپی به عنوان بخشی از فرآیند پدیکور و مانیکور استفاده می کنند و برخی نیز پارافین تراپی را به عنوان یک خدمات جداگانه به مشتریان خود ارائه می دهند.
قیمت این سرویس در هر مرکز متفاوت است. خوشبختانه به جای مراجعه به سالن ها و مراکز مختلف، می توانید بدون هیچ وسیله ای پارافین تراپی را در منزل انجام دهید.
لوازم مورد نیاز پارافین درمانی در منزل
حدود 2 کیلوگرم پارافین؛ دو ظرف داخلی برای ذوب پارافین؛ اندازه گرفتن؛ روغن ; ظرف پلاستیکی پیش گریس؛ دماسنج؛ روغن زیتون؛ کیسه پلاستیکی؛ دسته یا دستمال لباس؛ تایمر؛ دستمال کاغذی؛ مرطوب کننده پوست
مراحل پارافین درمانی
مرحله 1: پارافین را ذوب کنید
2 کیلوگرم پارافین داخل قابلمه بریزید و قابلمه را در قابلمه بزرگتری قرار دهید. کف ظرف بزرگی آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و 1 پیمانه روغن به موم اضافه کنید و وقتی موم کاملا آب شد ظرف را از روی حرارت بردارید و موم را با احتیاط داخل ظرف روغنی بریزید. صبر کنید تا یک لایه موم تشکیل شود. . حالا دمای شمع را اندازه بگیرید. وقتی دما به حدود 50 درجه سانتیگراد رسید همه چیز آماده است
همچنین بخوانید: بهترین پوست صورت کلاژن کدام است؟ (آیا مهم است؟)
مرحله دوم: از نفت سفید استفاده کنید
اکنون که پارافین آماده استفاده است:
چند قطره روغن زیتون را روی قسمت مورد نظر پوستتان بریزید. تمام دست یا پای خود را به پارافین آغشته کنید و چند ثانیه صبر کنید تا لایه پارافین روی بدن شما بنشیند. اجازه دهید پارافین خشک شود. پس از خشک شدن لایه پارافینی، دست یا پا را برای مدت طولانی تری در پارافین فرو کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا حداقل 10 لایه پارافین روی قسمت مورد نظر بدن شما تشکیل شود.
بعد از اینکه 10 لایه پارافین روی پوست تشکیل شد، یک کیسه پلاستیکی بزرگ روی آن قرار دهید. سپس آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در یک حوله یا دستکش بپیچید.
مرحله سوم: حذف پارافین
بعد از 15 تا 20 دقیقه پارافین را با یک پارچه نرم از روی پوست خود جدا کنید. سپس به پوست خود مرطوب کننده بزنید. پس از اتمام پارافین تراپی، می توانید باقی مانده پارافین را با پلاستیک بپوشانید و برای دفعه بعد آن را کنار بگذارید.
البته فراموش نکنید که آن را کاملاً تمیز بسته بندی کنید تا آلودگی پوست به حداقل برسد.
همانطور که قبلا ذکر شد، پارافین درمانی را می توان در خانه یا در سالن های زیبایی خصوصی انجام داد. علاوه بر فواید پارافین برای مراقبت از پوست، استفاده از آن را در درمان مشکلاتی مانند فیبرومیالژیا و آرتریت فراموش نکنید.
پارافین تراپی برای نرم و مرطوب کردن پوست در بسیاری از نواحی بدن مانند: صورت، دست ها، پاها، بدن و ... در مراکز اسپا و سالن های زیبایی و ... استفاده می شود.
معایب پارافین درمانی چیست؟
به یاد داشته باشید که خوردن یا بوییدن شمع های پارافینی می تواند در برخی افراد مشکلاتی مانند استفراغ، حالت تهوع، سردرد ایجاد کند. روش پارافین درمانی نیز اگر در نواحی وسیعی از پوست انجام شود به ندرت می تواند منجر به سرطان ریه شود. با این حال، به نظر نمی رسد استفاده واقعی از پارافین عوارض جانبی جدی داشته باشد.
همچنین بخوانید : درمان پوست اسیدی و فواید شگفت انگیز در درمان اسکار و آکنه
قبل از اعمال پارافین روی پوست، دمای آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در واقع پوست بدن در تماس با آن نه می سوزد و نه تاول می زند. اما اگر پوست بسیار حساسی دارید، گرمای پارافین می تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث ایجاد جوش های قرمز شود. این برجستگی‌های قرمز رنگ عمدتاً در قسمت‌های روشن‌تر پوست مانند گردن، پشت یا صورت ظاهر می‌شوند.
تحریک پوست پارافین با خارش و ناراحتی پوست همراه است. اگر پوست حساسی دارید یا زخم‌های پوستی دارید، از پارافین استفاده نکنید زیرا فرآورده‌های نفتی است و می‌تواند باعث التهاب و ناراحتی در پوست شما شود.
پارافین درمانی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا واریس و دیابت توصیه نمی شود. به دلیل این بیماری ها، گردش خون بدن مختل می شود و پارافین درمانی به دلیل تغییر در خون رسانی به اندام ها می تواند باعث بی حسی موقت یا دائمی شود.
علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، سرطان پوست، سوختگی های عمیق پوست، بیماری های پوستی و سایر عوارض و مشکلات پوستی در گذشته یا علائم جزئی مانند ' و ضایعات یا زخم های مشکوک در سطح پوست را تجربه کرده اند. بدن لازم است قبل از استفاده از تکنیک پارافین درمانی با پزشک مشورت کنید تا از عوارض این روش درمانی جلوگیری کنید.
در نهایت، اگر در خانه پارافین درمانی انجام می دهید، مراقب باشید که پارافین بیش از حد گرم نشود، زیرا ممکن است باعث آتش سوزی شود. در واقع همانطور که در بالا گفتیم دمای پارافین نباید بیشتر از 50 درجه سانتیگراد باشد.

پارافین درمانی خانگی بدون تجهیزات


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۵۳ توسط:آونگ مگ موضوع: نظرات (0)